Základní škola Nepomuk

Základní škola Nepomuk

Aktuality

PF 2020

Všem kolegyním, kolegům, zaměstnancům školy, žákyním, žákům a rodičům přejeme ve zdraví prožitý rok 2020.

Nabídka aktivit ZŠ Nepomuk pro šk. r. 2019/2020

Školní jídelna hledá

vyučenou kuchařku s praxí, případně pomocnou kuchařku na zástupy.

Požadujeme:

5 týdnů dovolené
Příspěvek na obědy z FKSP
Dobrý pracovní kolektiv

V případě zájmu volejte na telefonní číslo 371 591 439 vedoucí šk. jídelny p. Ivanu Hatajovou

Jak jsme se měli za kanálem La Manche

Vloženo 25.10.2019

Dne 21.9. 2019 se žáci z II. stupně ZŠ Nepomuk, paní učitelky A. Ničová, J. Berkovcová, P. Jiránková, řidiči a naše průvodkyně Petra shromáždili na zastávce U Točny. Po rozloučení s rodiči a všemi přítomnými se ve tři hodiny odpoledne autobus vydal na náročnou cestu. Čas utíkal. Přejeli jsme české, německé, nizozemské, belgické a nakonec i francouzské hranice. K brzkému ránu jsme se nalodili na trajekt a vypluli. Nad Francií začalo vycházet slunce, které nám rozjasnilo cestu do přístavu.

Lehce po 8. hodině jsme stáli koly na pevné zemi v přístavním městě Dover a vyrazili do Brightonu. Lehce pršelo, ale za chvíli se začalo vyjasňovat, dokonce jsme viděli i duhu. Autobus zastavil a nám se naskytl úžasný výhled na Brighton Pier. Navštívili jsme nejstarší akvárium v Británii Sea Life, které nám dalo možnost nahlédnout do tajemství moří a oceánů. Přiblížili jsme se k brightonské pláži. Vyhlídková věž i360, měřící 162 metrů, nás vyvezla do výšky, ze které byl vidět celý Brighton a Lamanšský průliv. Následně jsme se prošli po pláži a molu. Autobusem jsme se přesunuli do královského paláce Royal Pavilion, který byl postaven Johnem Nashem v orientálním stylu. V sedm hodin jsme se utahaní odebrali do domů, seznámili se s novými rodinami a potom si dopřáli zasloužený odpočinek.

Ráno v osm hodin jsme vyrazili na jazykový kurz v hotelu Chatsworth, kde jsme byli rozděleni do 3 skupin. Po vyučování jsme navštívili Pevensley Castle, kde se kdysi vylodil Vilém Dobyvatel. Prošli jsme si stejnojmenné městečko a přesunuli se k útesům Beachy Head, které se tyčí až do 162 metrů. Dokonce jsme spatřili i malý maják, který je vidět jen v pěkném počasí. To se ke konci obrátilo, vyhnalo nás do autobusu a do nedalekého městečka Birling Gap, kde jsme nabrali nějaké zásoby. K večeru jsme se nasytili v rodinách a nabrali sílu na další den.

V úterý zasáhla jih Anglie tropická bouře Humberto, kterou jsme pozorovali na cestě do školy. Po lekcích jsme utekli počasí do přístavního města Portsmouth, kde svítilo sluníčko. Součástí návštěvy muzea Royal Naval Museum byla prohlídka ponorky a nakonec jsme se lodí přesunuli k vlajkové lodi admirála Nelsona HMS Victory, která byla jedním velkým bludištěm.

Ve středu jsme měli poslední výuku, po které jsme obdrželi naše certifikáty. Po poděkování učitelkám jsme navštívili skanzen Weald Donwland Open Air Museum, ve kterém jsme strávili kvůli nepříznivému počasí jen hodinu. V Brightonu jsme si nakoupili nějaké suvenýry a pokusili jsme si poslední večer s rodinami co nejvíce užít.

Ve čtvrtek jsme už v sedm hodin vyjeli do Londýna. Autobus nás vysadil v parku Greenwich, kde jsme se prošli a získali spoustu záběrů z krásného výhledu a nultého poledníku. Vypluli jsme po řece Temži a kochali jsme se památkami Tower, Tower Bridge a London Bridge. Prošli jsme Trafalgarským náměstím, přes Národní galerii na Leicesterské náměstí, kde jsme měli možnost si nakoupit poslední dárečky. Potom přišel čas na Buckinghamský palác, jehož krása se nedá popsat žádnými slovy. Vše bylo opravdu královské. Chvíli jsme odpočívali v parku (ne v tom královském). Loď plná českých turistů míjela London Eye a mířila k O2 aréně, u které jsme si nakoupili jídlo na cestu a vyrazili domů. Všichni byli vyčerpáni a těšili se domů. Zpáteční cesta trajektem byla plná houpání na vlnách a většině z nás to nedělalo dobře. V autobusu všichni zase usnuli, a než jsme se nadali, byli jsme v Německu. Po půl druhé jsme dorazili do Nepomuka a se všemi se rozloučili.

Počasí nám nebylo po celou dobu pobytu příliš nakloněno. Z Anglie jsme si dovezli mnoho krásných vzpomínek, díky nimž jsme na typicky anglické počasí rychle zapomněli. Mnoho z nás se bude chtít určitě vrátit.

Aneta Vlková, žákyně 9.B

Fotografie Mgr. Jana Berkovcová

Poděkování

Vloženo 23.10.2019

Z nadace Život dětem přišlo na naši školu poděkování, které rádi zveřejňujeme.

Kliknutím obrázek zvětšíte

Srdíčkové dny

Vloženo 18.10.2019

Téměř 20 let pomáhá potřebným obecně prospěšná společnost Živit dětem. Posláním obecně prospěšné společnosti Život dětem je pomoc nemocným, handicapovaným a opuštěným dětem v rámci celé České republiky, které se ocitnou v obtížné životní situaci a potřebují odbornou pomoc a podporu svého okolí. Naše škola se každoročně do pomoci zapojuje a žáci a žákyně vyšších ročníků nabízejí dětem i zaměstnancům školy drobné předměty. Letos společnost zaslala do školy hezké magnetky a propisky. Na snímcích jsou dvojice děvčat z 8 tříd při prodeji předmětů spolužákům z prvního stupně. Celkový výtěžek ve výši 12 000,- byl už odeslán na účet obecně prospěšné společnosti. Děkujeme všem, kteří se do užitečné zapojili!

Úspěšná premiéra v krajském kole

Vloženo 11.10.2019

Tachovský sportovní areál hostil všechna postupující družstva z okresních kol v přespolním běhu. Do krajského kola poprvé postoupilo z naší školy družstvo starších žákyň. Na děvčata v této kategorii čekalo 1500 metrů ve sportovním areálu, kde se střídal asfaltový povrch s trávou a blátem. V Tachově v době závodu děvčat nepršelo, ale jednoznačně nekompromisně lilo.

Dívky ve své krajské premiéře nezklamaly a podaly výkon na hranici svých možností. Stačilo velmi málo a skončily na stupních vítězů, na třetí místo scházel jen pomyslný kousek, ale i tak celkově páté místo je opravdu velmi pěkným výsledkem. Každou školu může reprezentovat nejméně čtyřčlenné družstvo a celkový výsledek je prostým součtem umístění nejlepších 4 závodníků. Na třetí místo scházely našemu družstvu pouhé 3 body!

Blahopřejeme a děkujeme za reprezentaci školy a Nepomuka.

Dny vědy a techniky

Vloženo 03.10.2019

Hned v úvodu školního roku navštívili žáci a žákyně 4.C spolu s třídní učitelkou p. Mgr. Vopaleckou akci na plzeňském náměstí. Akce s názvem Dny vědy a techniky přibližuje žákům škol velmi přijatelnou a hravou formou různé fyzikální a chemické jevy a současně ukazuje výsledky práce studentů plzeňských škol. Naši účastníci měli za úkol připravit dopis, kterým informují své kamarády o tom, co v Plzni zažili:

....Milá ....
dlouho jsme se neviděly, a tak Ti píšu. V pátek 20. září jsem jela s třídou do Plzně na Dny vědy a techniky. Měli jsme jet vlakem, ale byla výluka, proto jsme cestovali autobusem tam i zpět. Po příjezdu do Plzně, jsme šli na místo akce. Viděli jsme tam dalekohledy, zrcadla, obchody, různé stroje, lodě, počítačové hry a různé pokusy, jako například Faraonův had. Mohli jsme si zkusit posadit se na hřebíky, hrát hry a pozorovat dalekohledem. Moc se mi tam líbilo. Už se těším, až se uvidíme.

Terezka

Ahoj ....,
posílám Ti pozdrav z Nepomuku. Včera jsem byl se třídou v Plzni. Cestou do Plzně měly vlaky výluku, proto jsme jeli náhradní autobusovou dopravou. V Plzni jsme navštívili Dny vědy a techniky. Viděl jsem plno zajímavých věcí, pokusů, kouzel a technik. Vyzkoušel jsem si jízdu na elektrické motorce, hraní na plastové trubky, odpálení vzduchové rakety, stavění papírového domečku, první pomoc. Děkuji za vyfocení. Měj se hezky.

Michal

Milá ....,
V pátek jsme navštívili náměstí v Plzni, abychom se podívali na Dny vědy a techniky, a proto bych Ti chtěla napsat, že jsme si to tam moc užili. Škoda, žes tam nemohla být, vyzkoušeli jsme tam spoustu pokusů, na jednom místě nám dokonce ukázali části lidského těla v řezu pod mikroskopem, optické klamy….. Obešli jsme náměstí i stánky před muzeem, byli jsme tam celé dopoledne. Kdybys tam byla, určitě by se Ti to taky líbilo. Doufám, že se brzy uzdravíš a příští rok pojedeš se mnou.

Karolínka

Milý Tondo.
Chtěl bych ti sdělit zážitek z pátečního výletu. Byli jsme s paní učitelkou v Plzni na Dni vědy a techniky. Bylo tam hodně věcí k vyzkoušení, já jsem si zkoušel dívat se dalekohledem na měsíc, sedat na hřebíky, běhal jsem na pásu, kde mi měřili tep, šlapal jsem na kole, které vyrábělo elektrický proud, a také jsem si zkoušel skládat různé skládačky. Moc se mi tam líbilo a chtěl bych se tam příští rok podívat zas. Moc tě pozdravuju

Táďa

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Adapťák šesťáků

Vloženo 30.09.2019

Adaptační kurz šestého ročníku je už ve vzpomínkách účastníků, ale z úryvků hodnocení je zřejmé, že se dětem 3 dny strávené v tělovýchovném zařízení v Žinkovech opravdu líbily. Zde jsou dojmy přepsané ze žákovských prací:

...adaptační kurz byl zatím nejlepší den s naší třídou...moc jsme si to užili...obědy byly velmi chutné...skamarádili jsme se s novými žáky...moc hezky to bylo vymyšlené...rozřazování do pokojů podle binga se nám líbilo...líbila se nám spolupráce při vaření polévky...nejvíce se nám líbil film, lanová dráha a noční hra...adapťák byl zábavný, originální, dobrodružný...nejlepší zážitek byl lanová dráha...při hrách jsme našli hodně nových kamarádů...z adapťáku máme trička a lapače snů...zahráli jsme si na drumbeny... navrhli jsme si erby a zvolili heslo...SUPER ADAPŤÁK...

Z další šesté třídy máme k dispozici texty a zhodnocení kurzu:

....řídili jsme se heslem " jeden za všechny, všichni za jednoho," pochopili jsme, že bez pomoci jeden druhému bychom jen tak nepřežili. Hra nás naučila se domluvit, spolupracovat, musíme si to dobře zapamatovat. Pak lezení po lanech, to je tedy dřina, my si to vyzkoušíme, spadnout dolů se nebojíme, vždyť nás jistí kamarádi.... Hrajeme na drumbeny, rytmus nás vede, vymýšlíme melodie a repujeme spolu....S učitelkami je veselo, ve všem nám poradí. Rodiče by byli pyšní, jak jsme tady byli hodní.

Kluci, holky všichni jsme se dobře pobavili, díky všem za krásné dny, co s námi prožili, s kamarádem zvládneme vše....Erby namalujeme, hymnu také dáme, poznáme sebe a své kamarády.

Jak je zřejmé, kurz se líbil a splnil svůj účel.

Foto Mgr. Jana Berkovcová

Další fotografie naleznete ve fotogalerii.

Přespolní běh

Vloženo 27.09.2019

Vážení sportovní přátelé,

právě jsme se vrátili z okresního kola v přespolním běhu ověnčeni velkými úspěchy. Starší žákyně z 8. – 9. tříd předvedly fantastický týmový výkon a doběhly v popředí startovního pole v malém časovém odstupu. Zejména to pak přispělo k celkovému prvenství a právu účasti v krajském kole, které se uskuteční 10. října v Tachově. Obrovskou radost však máme také z dívek kategorie 6. -7. tříd, které obsadily parádní 2. místo. Je nutné zmínit, že všechny naše holky jsou z 6. tříd, o to více se těšíme na jejich výkony příští rok!!! Neztratili se však ani starší chlapci, kteří se také dostali na „bednu“, a to díky 3. místu v konkurenci 9 škol. Mladší chlapci pak obsadili 7. místo.

Přespolní běh si však zkusili také naši nejmladší žáci ze 4. a 5. tříd, kde především Filip Hornek dosáhl úspěchu 4. místem. Tento závod nám však ukázal především to, že základna našich sportovců přibývá, protože v řadě případů jsme měli s původní nominací žáků velké problémy díky zdravotním problémům, zájezdu do Anglie pro 7. ročník, apod. Tím větší dík patří všem našim sportovcům, kteří jeli reprezentovat svoji školu.

Děkujeme!!!

Naši školu reprezentovali:

nejmladší žáci a žákyně: Věra Murková, Elena Cinová, Václav Šampalík, Dominik Kovář, Filip Hornek a Jan Martinec;

mladší žákyně: Natálie Zralá, Jana Klášterková, Adéla Nezbedová a Nikola Kašíková;

mladší žáci: Pavel Terč, Lukáš Jandík, Jaroslav Duraj a Daniel Hornek;

starší žákyně: Evelína Králiková, Tereza Bláhová, Marie Krumpholcová a Nikola Rašková;

starší žáci: Dan Strolený, Jan Pešek, František Pupík a David Fiala.

Kliknutím obrázek zvětšíte

Bezpečně na kole

Vloženo 13.09.2019

Na dětském dopravním hřišti v Blovicích se v druhém zářijovém týdnu vystřídali naši čtvrťáci a páťáci. Každá skupina absolvovala teoretickou část v učebně a pod vedením lektorky si mj. děti zahrály Člověče, nezlob se. Nešlo ale o známou klasickou hru, žáci dostávali úkoly, které souvisí s bezpečnou jízdou na kole v běžném provozu. Kromě teorie si všichni pořádně zajezdili na dopravním hřišti, zde bylo bezpodmínečně nutné dodržovat všechny předpisy jako ve skutečném provozu na silnici. Do Blovic se naši žáci vrátí ještě ve druhém pololetí. Věříme, že získané zkušenosti budou uplatňovat všichni, kdykoliv si sednou na jízdní kolo a vyjedou na veřejné komunikace.

Více fotografií naleznete ve fotogalerii.

Celorepublikové finále OVOV (Odznak všestrannosti olympijských vítězů)

Vloženo 13.09.2019

Vážení sportovní nadšenci,

po letním volnu jsme opět zde a budeme se snažit s vámi prožívat naše sportovní snažení.

A začínáme tou zprávou nejlepší. Naši žáci se právě vrátili z celorepublikového finále OVOV (Odznaku všestrannosti olympijských vítězů), které se konalo 4. – 6. září v Brně. Jedná se o velice náročnou soutěž, kde v průběhu 2 dnů musejí závodníci absolvovat 10 různých disciplín (běh 60 m, hod míčkem, hod medicinbalem, skok daleký, trojskok, shyby 2 min, kliky 2 min, leh-sedy 2 min, švihadlo 2 min a driblink 2 min/plavání, 2 min/běh 1000m). Tereza Bláhová ze třídy 9. A obsadila fantastické 2. místo ve své kategorii dívek r. 2005. Po celé 2 dny atakovala své osobní rekordy ve všech 10 disciplínách, dílčí vítězství mezi všemi pak dosáhla ve shybech (76/2 min) a 4. místo v leh – sedech (123/2 min). Do poslední disciplíny bylo celkové pořadí stále otevřené, na závěr však rozhodl výkon v plavání na 2 min, kterému se Terezka po celý život závodně věnuje. Je potřeba zmínit, že tento parádní výsledek se nenarodil jen tak. Terezka si jde cílevědomě pro úspěch a obětuje tomu opravdu hodně (sportovní soustředění o letních prázdninách, stravovací režim, individuální tréninky se specialisty a snad také trochu sportovní kroužek OVOV na ZŠ Nepomuk). Velké poděkování patří také její rodině, která ji všemožně podporuje. Terezko, díky za skvělou reprezentaci!!!

Dovolím si však zde zmínit také obrovský úspěch Krištofa Kotiše z 6. A (reprezentoval však ZŠ Vrčeň, jejímž žákem v době nominace stále byl), který ve své kategorii chlapců r. 2008 obsadil parádní 16. místo. O ještě lepší umístění v první desítce zřejmě přišel v disciplíně shyby, kde nebyla uznána technika provedení daného cviku Přesto Krištof na sebe může být náležitě hrdý, jen tak mimochodem obsadil 2. místo v běhu na 60 m (8,90) a trojskoku (6,77). Zde však chci zdůraznit, že pomyslný klobouček je potřeba smeknout před pedagogy ze ZŠ Vrčeň, kam Krištof docházel na 1. stupni, a kteří ho dokázali takto fantasticky připravit. Velký díl z úspěchu pak jistě nese také rodina, která Krištofa doprovázela přímo v Brně. My jen máme radost, že do našeho kolektivu přichází tak skvěle připravený sportovec. Takže velká gratulace Krištofovi a ZŠ Vrčeň!!

Pavel Pelcr

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Adaptační kurz pro prvňáčky

Vloženo 04.09.2019

Aby se nově nastupující žáci lépe poznali mezi sebou a také aby poznali třídní učitelky jinde než ve třídě, byl pro ně ve škole uspořádán tzv. adaptační kurz. Děti v areálu školy vyzkoušely několik různých zábavných činností, prokázaly zručnost, odvahu, postřeh a také musely spolupracovat. Počasí přálo, děti se do činností ochotně zapojovaly a věříme, že si celý kurz pěkně užily.

Více fotografií naleznete ve fotogalerii

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

30 31 1 2 3 4 5

Vybraný citát

C. Goldoni:

Svět je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst.